3 Nisan 2009 Cuma

Sur Ocakbaşı



Bu aralar mideme düşkünlüğümden olsa gerek sürekli yemek bloglarına, gazetelerin gurme sayfalarına bakar oldum.:) Vedat Milor'un 19 Ağustos 2007 tarihli yazısını okuyan arkadaşım bana müjdeyi verdi. Fatih'te harika bir lezzet durağı varmış. Adı "Sur Ocakbaşı". Bu arada salaş bir mekan olduğunu duyduğundan çok fazla lüks şaşaa bekleme dedi. Önemli olan midemin bayram etmesiyse benim için sorun yoktu.

Dün nihayet "Sur Ocakbaşı"nın yolunu tuttuk. Fatih'te Kadınlar Pazarı'nın orda. Daha önce de gitmeme rağmen dikkatimi çekmemişti. Girerken tereddütlüydüm,ilk kat erkek hakim bir yapıdaydı neyseki üst kata çıktığımızda keyfim yerine geldi. Oturur oturmaz dersimize çalışmış olmanın rahatlığıyla garsondan Büryan kebabı, çiğ köfte, saç kavurma, sur kebabı,salata ve ayran istedik. İlk önce salata ve çiğ köfte geldi, çiğ köfte hem çok acı değildi hem de lezzetliydi. Salatanın sosu hoşuma gitti.Saç kavurma bence harikaydı yanında ayran sunum ve lezzetiyle göz dolduruyordu. Sur kebabı bayağı büyükçe olduğundan bitirmekte zorlandık, bu arada en son gelen Büryan Kebabı açıkçası hem ağırdı tad olarak hem de ziyadesiyle doymuştuk. Bu arada küçük bir not Sur kebabının yanında gelen fındık lahmacun hayatımda yediğim en nefis lahmacunlardan biriydi diyebilirim.

Onca yemeğin üstüne tatlı normal zamanda yemek istemeyebilirdim belki ama Vedat Milor'un yazısında okuduğum Sur tatlısında 1 tane ortaya söylemeden edemedim. Harika bir tatlı diyebiliyorum. Ki hala tadı damağımda. Daha fazla bilgi almak isteyenler için Vedat Milor'un yazısı burda


1 yorum:

mami dedi ki...

ben kolay kolay yemek beyenmem biraz titizim bu yüzden her yemeyi yemem damak tadimi bilirim. surun namini çok duydum daha önceleri şeref büryandan yerdim büryani. ama geçen hafta italyadan gelen misafirlerimle suru tercih etik üstüne basarak söylüyorum sayin ismail ustanin ve kadrosunun ilgisine hayran kaldik. özelikle sur tatlisini anlatamam böyle bişi daha önce hiç yemedim o kadar güzelki anlatilmaz yemek lazim. yemekten önce gelen çiköfte iştahimizi açti ardindan perdepilavi sonrada büyük iki tepsi birinde sur (karişik kebap) digerinde büryan,döner,güveç,kitel,kurutulmuş patlican dolmasi,bumbar,içli köfte yanindada süslü salatalar. misafirlerim hayran kaldi türk mutfaginin bukadar güzel oldugunu bilmiyorlardi bsur ocakbaşi sayesinde bunu gönül rahatligiyla gelen tüm misafirlerime gösterecem. her kesin görmesi gereken bir yer kesinlikle bu lezeti kaçirmayin derim. ismail usta mustafa bey ve ekibine teşekürlerimizi sunariz.